Xarxa aigua, educació i comunitat

El projecte

Des de la SCEA Societat Catalana d’Educació Ambiental juntament amb la Fundació Vincles, la Casa de l’Aigua de Trinitat Nova, la Càtedra de l’aigua salut i benestar (UVic/UdGi) i la Diputació de Barcelona, i amb el suport de la Generalitat de Catalunya, departament de Territori i Sostenibilitat i l’Obra Social  «La Caixa», hem impulsat la XAEC Xarxa Aigua, Educació i Comunitat amb l’objectiu d’afavorir l’intercanvi entre persones, entitats i institucions que tenen propostes i programes educatius relacionats amb l’aigua (aigües continentals), amb l’objectiu de fer créixer conjuntament les xarxes de col·laboració i potenciar aquest espai web on volem que hi hagi tota la informació de projectes d’educació per a la sostenibilitat que tenen l’aigua com a eix estratègic.

S’han organitzat quatre jornades  (Lleida, Girona, Tarragona i Barcelona) per fomentar l’intercanvi d’experiències entre les diferents entitats que tenen propostes i programes educatius relacionats amb l’aigua.

Fruit d’aquestes Jornades, hem recopil.lat les propostes educatives que es recullen en aquesta web. Podeu veure el recull d’activitats a L’ESTENEDOR

Si sou una entitat, escola, entitat d’EA, equipament, associació, empresa, docent… i voleu formar part del projecte,  podeu participar  aportant la vostra experiència omplint la fitxa de l’activitat que porteu a terme.

Un projecte de:

Amb el suport de:

Equip de treball

L’equip de treball està integrat per la SCEA (Societat Catalana d’Educació ambiental), la Casa de l’Aigua de Trinitat Nova, la Fundació Vincles, la Càtedra de l’Aigua Salut i Benestar (UVic/UdG) i ha comptat amb el suport inicial de Diputació de BarcelonaGeneralitat de Catalunya Departament de Territori i Sostenibilitat i l’Obra social «La Caixa».

Contacte:

projectes@fundaciovincles.cat

Últims projectes

Programa Pluja Fina

El Programa Pluja Fina és un programa didàctic que té per objectiu que els infants prenguin consciència de la necessitat de fer un bon ús de l'aigua, explorant, no només el seu cicle natural, sinó també el cicle en què hi intervé l'acció de les persones.

Veure projecte
Guiatges i activitats al medi

La Fundació Vincles organitza diverses sortides i activitats per donar a conèixer l’entorn, com guiatges interpretatius i vivencials.

Aliances ambientals

Projectes compartits i debats per identificar què podem fer les entitats del tercer sector per avançar en l’àmbit socio-ambiental.