(0 cursos) | TOTAL: 0€
Curs reconegut pel Departament d’Educació

Immersió lingüística. Orientacions i estratègies pràctiques

Online
|
40h

CURS ADREÇAT A DOCENTS DE:

Infantil i Primària i Secundària

60,00

Calendari

De l'1 al 29 d'abril de 2024
De l'1 al 29 de maig de 2024
De l'1 al 29 de juny de 2024
De l'1 al 29 de juliol de 2024
De l'1 al 29 d'agost de 2024

Descripció

En aquest curs es treballen aspectes clau sobre la interculturalitat i el plurilingüisme i es proposen diferents recursos i estratègies per promoure situacions d’aprenentatge inclusives, significatives i participatives.

També es treballaran els factors clau relacionats amb el procés d’aprenentatge d’una segona llengua, i es proposaran diferents estratègies i orientacions per facilitar-ne l’adquisició.

Aquest curs online està reconegut pel Departament d’Educació, i suma mèrits per a oposicions, concurs de trasllats, sexennis, etc. També contribueix amb 40 hores per a l’activació del perfil d’immersió i suport lingüístic.

Continguts

Mòdul 1
  • La interculturalitat i el plurilingüisme.
  • La competència plurilingüe
  • Immersió lingüística
Mòdul 2
  • El paper del professorat i l’alumnat
  • Propostes i dinàmiques per afavorir la inclusió
Mòdul 3
  • Factors que intervenen en el procés d’adquisició d’una segona llengua
  • Estratègies d’adquisició d’una segona llengua
Mòdul 4
  • Estratègies d’intervenció a l’aula
  • Orientacions per totes les etapes
  • Recursos TIC com a eina de comunicació

Objectius

Identificar els aspectes clau relacionats amb la interculturalitat i el plurilingüisme per reflexionar sobre la importància de la competència plurilingüe.
Conèixer diferents propostes i activitats per afavorir la inclusió de l’alumnat d’origen estranger, per aprendre a dissenyar dinàmiques que afavoreixin el desenvolupament de la competència plurilingüe i intercultural.
Conèixer els models teòrics sobre l’adquisició d’una segona llengua i els factors que hi intervenen, amb la finalitat de dissenyar una situació d’aprenentatge per treballar els factors personals i afectius dels alumnes estrangers i afavorir la cohesió.
Dissenyar una situació d’aprenentatge d’una segona llengua orientada a una etapa educativa.
crossmenuchevron-down