(0 cursos) | TOTAL: 0€
Curs reconegut pel Departament d’Educació

Eines i recursos d'avaluació

Online
|
30h

CURS ADREÇAT A DOCENTS DE:

Infantil i Primària i Secundària

45,00

Calendari

De l'1 al 22 d'abril de 2024
De l'1 al 22 de maig de 2024
De l'1 al 22 de juny de 2024
De l'1 al 22 de juliol de 2024
De l'1 al 22 d'agost de 2024

Descripció

La LOMLOE ha suposat canvis significatius en l’avaluació. Per tant, es fa necessari facilitar recursos al professorat per promoure el disseny d’instruments d’avaluació adequats a la nova situació educativa.
L’objectiu principal d’aquest curs és aprendre a dissenyar diferents eines d’avaluació en el marc competencial de la LOMLOE, tot reflexionant sobre la importància del procés avaluador com a component interdependent de tot procés d’aprenentatge.
A partir d’una base teòrica sobre l’avaluació, així com els diferents tipus d’avaluació, s’introduiran recursos i eines d’avaluació per afavorir la regulació dels aprenentatges dels i les alumnes.

Aquest curs online està reconegut pel Departament d’Educació, i suma mèrits per a oposicions, concurs de trasllats, sexennis, etc.

 

Continguts

Mòdul 1
  • El procés avaluador.
  • Tipus d’avaluació en funció del moment i de la finalitat.
  • Eines per a l’avaluació inicial, contínua i final.
  • Eines per a l’avaluació formativa i formadora.
  • Planificació de l’avaluació.

 

Mòdul 2
  • Disseny d’instruments i eines d’avaluació.
  • KPSI
  • Q-sort
  • Rúbriques
  • Bases d’orientació.

 

Mòdul 3
  • Autoregulació dels aprenentatges.
  • Disseny d’instruments i eines d’avaluació.
  • Dianes d'avaluació
  • Mapes conceptuals
  • Diari d’aula.

Objectius

Conèixer el procés avaluador amb la finalitat de prendre decisions i planificar l’avaluació de situacions d’aprenentatge per tal d’afavorir l’assoliment i l’avaluació dels criteris proposats en la programació d’aula.
Conèixer diferents instruments d’avaluació en funció del moment i la finalitat avaluadora, per tal de seleccionar l’eina més adequada per a cada context d’aprenentatge.
Dissenyar i elaborar instruments i eines que afavoreixin l’avaluació formativa i formadora amb la finalitat d’utilitzar-los en diferents moments del procés avaluador i de la programació d’aula.
crossmenuchevron-down