(0 cursos) | TOTAL: 0€

Les situacions d’aprenentatge en el marc del nou currículum LOMLOE

Última modificación:

Amb l’aprovació del nou currículum LOMLOE es proposen molts canvis en el nostre dia a dia com a docents. I amb la nova llei educativa també ha sorgit el concepte de situacions d’aprenentatge.

Vols saber en què consisteixen les situacions d’aprenentatge i aprendre a programar-les?

En aquest post us explicarem què són, descobrirem quines són les seves característiques i veurem com les podem treballar a l’aula.

Què són les situacions d’aprenentatge?

Segons la LOMLOE, les situacions d’aprenentatge són “escenaris que l’alumnat es troba a la vida real i que els centres educatius poden utilitzar per desenvolupar aprenentatges”.

En concret, les situacions d’aprenentatge promouen el desplegament, per part de l’alumnat, d’actuacions relacionades amb les competències clau i les competències específiques, que contribueixen a la seva adquisició i al seu desenvolupament.

La finalitat de les situacions d’aprenentatge

En primer lloc, l’objectiu de l’aprenentatge basat en situacions és aconseguir que l’alumnat desenvolupi les competències de les àrees o matèries amb un enfocament globalitzat i transversal.

I en segon lloc, es proposa que l’alumnat respongui de manera eficient i competencial als diferents reptes del segle XXI, que alhora estan relacionats amb l’assoliment de les competències clau.

Quines són les característiques de les situacions d’aprenentatge?

Les situacions d’aprenentatge són propostes que plantegen analitzar, investigar i donar resposta o intervenir en una situació d’aprenentatge contextualitzada amb la realitat, ja sigui del present, del passat o bé previsible en el futur.

Filant més prim, algunes de les característiques de l’aprenentatge basat en situacions són la seva relació amb l’enfocament constructivista, l’aprenentatge significatiu, la seva connexió amb el Disseny Universal de l’Aprenentatge (DUA), i l’enfocament globalitzador.

Exemples de situacions d’aprenentatge

Hi ha moltes maneres de plantejar situacions d’aprenentatge a l’aula, i la nova llei ens proposa alguns exemples:

Programació de situacions d’aprenentatge en el marc de la LOMLOE

Hem vist que els diferents canvis que proposa la LOMLOE afecten el nostre dia a dia, tant a nivell de planificació i programació, com d’aplicació a l’aula. Així que hem d’ajustar la nostra pràctica docent al nou currículum.


Per saber-ne més i ampliar els teus coneixements, et proposem fer una ullada al nostre curs “Programació de situacions d’aprenentatge. LOMLOE”.

I també et pots seguir formant amb altres cursos relacionats amb les situacions d’aprenentatge, la LOMLOE i la programació didàctica, com “Aprenentatge Basat en Reptes” i “Eines i recursos d’avaluació”.

crossmenuchevron-down