La Fundació Vincles organiza varias salidas y actividades para dar a conocer el entorno, como guiajes interpretativos y vivenciales.
Ver proyectoDe font en font
Projecte nascut el 2006 en el marc del programa escoles verdes de la Vall del Ges Orís i el Bisaura. Una proposta de ciència ciutadana, i/o servei comunitari pel coneixement del nostre patrimoni fontinal amb una visió socioambiental, és a dir, des de la perspectiva que ens ajuda a conèixer, divulgar, recuperar i valorar el patrimoni.
El programa
- Proposta pedagògica per a l’estudi i valoració social del patrimoni de les fonts.
- Programa obert a escoles, entitats, associacions, administracions, d’educació formal i no formal de Catalunya.
Objetivos
- Conèixer el patrimoni cultural i natural.
- Adquirir actituds de respecte, conservació i aprofitament dels recursos humans i naturals propers.
Continguts Conceptuals:
- L’espècie humana com agent modificador del paisatge.
- Les fonts del municipi
- Els éssers vius i el medi.
- La població, el lleure i les activitats econòmiques.
Continguts procedimentals:
- Observació directa i comparació de paisatges.
- Utilització i interpretació de plànols i mapes.
Continguts actitudinals:
- Sensibilització per la preservació del medi.
- Acceptació de normes de treball en grup i rigor en el tractament de la informació.
Comencem?
Tota sortida escolar, encara que sigui d’un sol dia, necessita una preparació i un treball previ i posterior a l’aula, per tal que tingui raó de ser dins de la programació anual de cada grup classe.
Un cop ens haguem decidit a realitzar aquesta activitat podem seguir els passos següents:
- Cada escola escull una o vàries fonts i ho comunica a l’SCEA o al seu coordinador d’àrea.
- Es realitza, com a mínim, una visita a la font durant el curs, per fer-hi el treball de camp, utilitzant el dossier de treball que us facilitem des de la web com a base. Es disposa d’un dossier per primària i un per secundària, així com dossiers complementaris amb informació sobre geologia de les fonts i flora i fauna associada.
- Escollim també un padrí o padrina que ens ajudarà a recollir la informació, perquè la coneix més. Fins i tot, a partir d’ara, potser ens ajudarà a mantenir-la millor.
- Aquesta sortida es pot complementar fent una analítica més completa de l’aigua de la font per part d’algun laboratori clínic.
- La informació recollida s’envia en un CD o per e-mail a l’SCEA o a aquesta pàgina web perquè des de la coordinació tècnica ho pugui posar a la pàgina web i fer el buidatge conjunt corresponent.
Últimos proyectos
Proyectos compartidos y debates para identificar qué podemos hacer las entidades del tercer sector para avanzar en el ámbito socio-ambiental.
Ver proyecto¿Sabemos cuál es el derroche alimentario en los comedores escolares de nuestro municipio? ¿Cómo podemos reducirlo?
Ver proyecto