(0 cursos) | TOTAL: 0€
Curs reconegut pel Departament d’Educació

Capses d'aprenentatge

Online
|
30h

CURS ADREÇAT A DOCENTS DE:

Primària i Secundària

50,00

Calendari

De l'1 al 22 de novembre de 2024
De l'1 al 22 de desembre de 2024
Del 2 al 22 de gener de 2025
De l'1 al 22 de febrer de 2025
De l'1 al 22 de març de 2025
De l'1 al 22 d'abril de 2025
De l'1 al 22 de maig de 2025
De l'1 al 22 de juny de 2025
De l'1 al 22 de juliol de 2025
De l'1 al 22 d'agost de 2025

Descripció

En aquest curs aprendràs a dissenyar capses d'aprenentatge amb un enfocament globalitzat per promoure el desenvolupament de les competències en l'alumnat, de manera significativa i en el marc del nou currículum.

Veurem les característiques i els elements de les capses d'aprenentatge, la gestió de l'aula, els agrupaments, ... I també coneixerem diferents tipus d'activitats que podem incloure i com les podem avaluar, de manera que finalitzis el curs amb el disseny d'una capsa d'aprenentatge a punt per aplicar a l'aula!

Aquest curs online està reconegut pel Departament d’Educació, i suma mèrits per a oposicions, concurs de trasllats, sexennis, etc.

Perfil de mètodes amb enfocament globalitzat: pendent d'aprovació.

Continguts

Mòdul 1. Què són les capses d'aprenentatge
  • Aprenentatge competencial i enfocament globalitzat
  • Característiques de les capses d'aprenentatge
  • Capses d'aprenentatge, nou currículum i competències
  • Equips cooperatius i capses d'aprenentatge
  • Gestió de les capses d'aprenentatge
  • Rol de la persona docent
Mòdul 2. Planificació, disseny i elaboració d'una capsa d'aprenentatge
  • Estructura i elements de les capses d'aprenentatge
  • Procés de planificació, tria de la temàtica, integració de diferents àrees o matèries, competències, sabers i descripció dels objectius
  • Instruccions de les capses per afavorir l'aprenentatge autònom i l'autoregulació de l'alumnat
  • Seqüència didàctica i tipus d'activitats
Mòdul 3. L'avaluació de les capses d'aprenentatge
  • El procés avaluador
  • La regulació dels aprenentatges
  • Avaluació formativa: rúbriques, checklist, observació i documentació
  • Autoavaluació de l'alumnat i avaluació entre iguals: dianes, checklist, rúbriques, ...

Objectius

Conèixer les característiques de les capses d’aprenentatge com a una estratègia innovadora d’aprenentatge
Aprendre a crear capses d’aprenentatge amb un enfocament globalitzat per tal de promoure un aprenentatge significatiu i motivador
Aprendre a dissenyar diferents tipus d’activitats que es poden incloure en les capses d’aprenentatge per tal d’afavorir l’autonomia de l’alumnat
Adquirir estratègies per promoure la cooperació de l’alumnat, el treball en equip, i l’aprenentatge competencial a través de les capses d’aprenentatge
Aprendre a gestionar el grup classe i les capses d’aprenentatge a l’aula
Dissenyar un pla d’avaluació formativa de les situacions d’aprenentatge a través de les capses per tal d’afavorir l’avaluació contínua per part dels i les docents, i també l’autoavaluació i coavaluació de l’alumnat.
crossmenuchevron-down