
TEA i alimentació. Comprendre per intervenir
CURS ADREÇAT A DOCENTS DE:
Infantil i Primària i Secundària
perfil:
65,00€
Calendari
Descripció
Aquesta formació ofereix una mirada pràctica i propera al Trastorn de l’Espectre Autista (TEA), posant el focus en com afecta l’alimentació i els hàbits relacionats.
A partir d’una introducció general sobre el TEA, s’exploren aspectes com la percepció sensorial, la selecció d’aliments i les conductes durant els àpats. L’objectiu és ajudar les professionals a entendre millor aquestes necessitats i a dissenyar suports adaptats per a cada etapa educativa. A través de casos pràctics, els i les participants podran analitzar situacions reals i crear estratègies i recursos que afavoreixin entorns d’alimentació més inclusius i accessibles.
Perfil d'Atenció a la Diversitat
El curs és de 40 hores i online, en la modalitat asíncrona. Per fer al teu ritme!
És reconeguda pel Departament d'Educació i serveix per obtenir mèrits docents en oposicions, concurs de trasllats.
És una formació vàlida pel cobrament del mes de JULIOL per a personal substitut.
I la gestió del certificat la tramitem nosaltres!
Continguts
Contextualització del TEA i factors determinants de les dificultats alimentàries
- Comprensió del Trastorn de l’Espectre Autista
- Factors que condicionen les dificultats alimentàries
- Classificació de les dificultats alimentàries en infants amb TEA
- Impacte de les dificultats alimentàries
- Desenvolupament alimentari i ajustaments per a infants amb TEA
- Alteracions en la percepció i integració sensorial
Processos d'avaluació i diagnòstic en TEA i estratègies d'intervenció conductual
- Tècniques i eines per a l’avaluació inicial
- Avaluació dels factors psicosocials i ambientals
- Planificació de la intervenció
- Estratègies clau per a la intervenció: el Suport Conductual Positiu (SCP)
- Planificació i avaluació dels plans de SCP
Comunicació augmentativa i/o alternativa com a suport en l'alimentació
- Llenguatge i comunicació en infants amb TEA
- Introducció a la Comunicació Augmentativa i Alternativa (CAA)
- Alteracions del llenguatge en infants amb TEA
- Tipus de sistemes de comunicació augmentativa i/o alternativa (SAAC)
- Criteris per a la tria d’un SAAC
- Estratègies per utilitzar els SAAC en el context alimentari
- Casos pràctics i exemples d’intervenció
Intervenció integral en les alteracions alimentàries amb suport de CAA
- Tipologies d’alteracions alimentàries i intervenció específica
- Altres factors condicionants
- Incorporació de nous aliments: consells i bones pràctiques
- Situacions conflictives durant els àpats i estratègies d’intervenció
- Treball en xarxa i coordinació educativa i familiar
- Mites, conclusions i pràctiques a evitar
- Estratègies d'integració alimentària en l’atenció al TEA
- Per saber-ne més