(0 productes) | TOTAL: 0,00
Curs reconegut pel Departament d’Educació

Aprenentatge Basat en Reptes

Online
|
30h

CURS ADREÇAT A DOCENTS DE:

Infantil i Primària i Secundària

50,00

Calendari

De l'1 al 22 de maig de 2025
De l'1 al 22 de juny de 2025
De l'1 al 22 de juliol de 2025
De l'1 al 22 d'agost de 2025

Descripció

En aquest curs coneixeràs en què consisteix la metodologia d’Aprenentatge Basat en Reptes. Coneixeràs les seves fases i elements clau, amb la finalitat d’aprendre a dissenyar activitats competencials i significatives amb un enfocament globalitzat, i integrar-les en una seqüència didàctica basada en situacions d’aprenentatge que esdevinguin reptes reals.

Aquest curs online està reconegut pel Departament d’Educació, i suma mèrits per a oposicions, concurs de trasllats, sexennis, etc. També contribueix a l'activació del perfil de mètodes en 30 hores.

És una formació reconeguda pel Departament d'Educació i serveix per obtenir mèrits docents en oposicions, concurs de trasllats, cobrament del mes de juliol per a personal substitut, etc.

I la gestió del certificat la tramitem nosaltres!

Continguts

Mòdul 1
  • Definició del concepte Aprenentatge Basat en Reptes
  • Beneficis i motivació. Rol de l’alumnat i el professorat.
  • Reptes propers a l’alumnat, situacions reals i relació entre diferents àrees d’aprenentatge.
  • Relació i diferències amb altres metodologies amb enfocament globalitzat
  • Fases de l’Aprenentatge Basat en Reptes.
Mòdul 2
  • Fase 1: Motivació inicial.
  • Categorització i organització de les preguntes relacionades amb el repte.
  • Fase 2: Investigació .
  • Disseny de l’inici de la situació d’aprenentatge Basat en Reptes amb un enfocament globalitzador.
  • Elaboració d’activitats i recursos orientats a donar resposta al repte.
  • Autoregulació dels aprenentatges i exemples d’eines i recursos.
Mòdul 3
  • Fase 3: Acció.
  • Posada en acció els mecanismes per donar resposta al repte plantejat.
  • Implementació de la solució del repte.
  • Disseny de recursos per a la reflexió, l’autoavaluació i la coavaluació de l’alumnat.
  • Revisió i anàlisi d’exemples de situacions d’Aprenentatge Basat en Reptes.

Objectius

Conèixer en què consisteix la metodologia d’Aprenentatge Basat en Reptes.
Dissenyar una proposta d’Aprenentatge Basat en Reptes a partir de les seves fases per tal d’elaborar propostes significatives, motivadores i amb un enfocament competencial.
Elaborar situacions d'aprenentatge que afavoreixin el desenvolupament de competències de diferents àrees o matèries a través d'un enfocament globalitzat.
Adquirir estratègies per dissenyar situacions d’aprenentatge motivadores per a l’alumnat, properes i reals, afavorint la presa de decisions, l’autonomia i l’autoregulació.
crossmenuchevron-down