Curs reconegut pel Departament d’Educació
Aprenentatge Basat en Reptes
Online
|
30h
CURS ADREÇAT A DOCENTS DE:
Infantil i Primària i Secundària
perfil:
50,00€
Calendari
De l'1 al 22 de desembre de 2024
Del 2 al 22 de gener de 2025
De l'1 al 22 de febrer de 2025
De l'1 al 22 de març de 2025
De l'1 al 22 d'abril de 2025
De l'1 al 22 de maig de 2025
De l'1 al 22 de juny de 2025
De l'1 al 22 de juliol de 2025
De l'1 al 22 d'agost de 2025
Descripció
En aquest curs coneixeràs en què consisteix la metodologia d’Aprenentatge Basat en Reptes. Coneixeràs les seves fases i elements clau, amb la finalitat d’aprendre a dissenyar activitats competencials i significatives amb un enfocament globalitzat, i integrar-les en una seqüència didàctica basada en situacions d’aprenentatge que esdevinguin reptes reals.
Aquest curs online està reconegut pel Departament d’Educació, i suma mèrits per a oposicions, concurs de trasllats, sexennis, etc. També contribueix a l'activació del perfil de mètodes en 30 hores.
Continguts
Mòdul 1
- Definició del concepte Aprenentatge Basat en Reptes
- Beneficis i motivació. Rol de l’alumnat i el professorat.
- Reptes propers a l’alumnat, situacions reals i relació entre diferents àrees d’aprenentatge.
- Relació i diferències amb altres metodologies amb enfocament globalitzat
- Fases de l’Aprenentatge Basat en Reptes.
Mòdul 2
- Fase 1: Motivació inicial.
- Categorització i organització de les preguntes relacionades amb el repte.
- Fase 2: Investigació .
- Disseny de l’inici de la situació d’aprenentatge Basat en Reptes amb un enfocament globalitzador.
- Elaboració d’activitats i recursos orientats a donar resposta al repte.
- Autoregulació dels aprenentatges i exemples d’eines i recursos.
Mòdul 3
- Fase 3: Acció.
- Posada en acció els mecanismes per donar resposta al repte plantejat.
- Implementació de la solució del repte.
- Disseny de recursos per a la reflexió, l’autoavaluació i la coavaluació de l’alumnat.
- Revisió i anàlisi d’exemples de situacions d’Aprenentatge Basat en Reptes.
Objectius
Conèixer en què consisteix la metodologia d’Aprenentatge Basat en Reptes.
Dissenyar una proposta d’Aprenentatge Basat en Reptes a partir de les seves fases per tal d’elaborar propostes significatives, motivadores i amb un enfocament competencial.
Elaborar situacions d'aprenentatge que afavoreixin el desenvolupament de competències de diferents àrees o matèries a través d'un enfocament globalitzat.
Adquirir estratègies per dissenyar situacions d’aprenentatge motivadores per a l’alumnat, properes i reals, afavorint la presa de decisions, l’autonomia i l’autoregulació.