
Curs reconegut pel Departament d’Educació
Aprenentatge Basat en Reptes
Online
|
30h
CURS ADREÇAT A DOCENTS DE:
Infantil i Primària i Secundària
perfil:
45,00€
Calendari
De l'1 al 22 d'abril de 2023
Del 2 al 23 de maig de 2023
De l'1 al 22 de juny de 2023
Del 3 al 24 de juliol de 2023 ESCOLA D'ESTIU
De l'1 al 22 d'agost de 2023
Sense horaris de connexió
Modalitat del curs en cada convocatòria: asíncron
Descripció
En aquest curs coneixeràs en què consisteix la metodologia d’Aprenentatge Basat en Reptes. Coneixeràs les seves fases i elements clau, amb la finalitat d’aprendre a dissenyar activitats competencials i significatives amb un enfocament globalitzat, i integrar-les en una seqüència didàctica basada en situacions d’aprenentatge que esdevinguin reptes reals.
Aquest curs online està reconegut pel Departament d’Educació, i suma mèrits per a oposicions, concurs de trasllats, sexennis, etc.
Curs vàlid pel cobrament de juliol!
Continguts
Mòdul 1
- Definició del concepte Aprenentatge Basat en Reptes
- Beneficis i motivació. Rol de l’alumnat i el professorat.
- Reptes propers a l’alumnat, situacions reals i relació entre diferents àrees d’aprenentatge.
- Relació i diferències amb altres metodologies amb enfocament globalitzat
- Fases de l’Aprenentatge Basat en Reptes.
Mòdul 2
- Fase 1: Motivació inicial.
- Categorització i organització de les preguntes relacionades amb el repte.
- Fase 2: Investigació .
- Disseny de l’inici de la situació d’aprenentatge Basat en Reptes amb un enfocament globalitzador.
- Elaboració d’activitats i recursos orientats a donar resposta al repte.
- Autoregulació dels aprenentatges i exemples d’eines i recursos.
Mòdul 3
- Fase 3: Acció.
- Posada en acció els mecanismes per donar resposta al repte plantejat.
- Implementació de la solució del repte.
- Disseny de recursos per a la reflexió, l’autoavaluació i la coavaluació de l’alumnat.
- Revisió i anàlisi d’exemples de situacions d’Aprenentatge Basat en Reptes.
Objectius
Conèixer en què consisteix la metodologia d’Aprenentatge Basat en Reptes.
Dissenyar una proposta d’Aprenentatge Basat en Reptes a partir de les seves fases per tal d’elaborar propostes significatives, motivadores i amb un enfocament competencial.
Elaborar situacions d'aprenentatge que afavoreixin el desenvolupament de competències de diferents àrees o matèries a través d'un enfocament globalitzat.
Adquirir estratègies per dissenyar situacions d’aprenentatge motivadores per a l’alumnat, properes i reals, afavorint la presa de decisions, l’autonomia i l’autoregulació.