(0 cursos) | TOTAL: 0€
Curs reconegut pel Departament d’Educació

Programació de situacions d'aprenentatge per Educació Infantil. El nou currículum

Online
|
40h

CURS ADREÇAT A DOCENTS DE:

Infantil

65,00

Calendari

De l'1 al 29 de novembre de 2024
De l'1 al 29 de desembre de 2024
Del 2 al 30 de gener de 2025
De l'1 al 28 de febrer de 2025
De l'1 al 29 de març de 2025
De l'1 al 29 d'abril de 2025
De l'1 al 29 de maig de 2025
De l'1 al 29 de juny de 2025
De l'1 al 29 de juliol de 2025
De l'1 al 29 d'agost de 2025

Descripció

Vols aprendre a programar situacions d’aprenentatge en el marc del nou currículum d'Educació Infantil?

En aquest curs aprendràs a programar situacions d’aprenentatge basades en l’actual legislació educativa.

S’introdueixen els aspectes normatius i s’identifiquen els elements d’una situació d'aprenentatge amb la finalitat de programar, pas a pas, situacions d’aprenentatge significatives per a l’alumnat, a través d’activitats variades i competencials.

El curs és de 40 hores, i mòdul a mòdul, es dissenyarà i programarà una situació d'aprenentatge, que serà revisada per l'equip de tutors.

Aquest curs online està reconegut pel Departament d’Educació, i suma mèrits per a oposicions, concurs de trasllats, sexennis, etc.

Continguts

Mòdul 1
  • El nou currículum (Decret 21/2023)
  • Característiques de les situacions d'aprenentatge.
  • Marc teòric sobre l'aprenentatge amb un enfocament globalitzat.
  • Desenvolupament de competències de diferents eixos d'aprenentatge .
  • L'infant com a protagonista del seu propi aprenentatge.
Mòdul 2
  • Elements i estructura del nou currículum (Decret 21/2023)
  • Competències clau.
  • Eixos.
  • Competències específiques.
  • Criteris d’avaluació.
  • Els sabers
  • Relació entre els elements del currículum.
  • Programació i disseny d’una situació d’aprenentatge.
Mòdul 3
  • Desenvolupament de la seqüència didàctica.
  • Propostes d'aprenentatge i avaluació.
  • Fase de motivació. Compartim el que aprendrem.
  • Fase de desenvolupament. Aprenem.
  • Fase de consolidació. Apliquem el que hem après.
  • Recursos, espais i materials per al disseny de propostes d'aprenentatge.
Mòdul 4
  • Estratègies, mesures i suports d’atenció educativa inclusiva.
  • Competències transversals, perspectiva de gènere.
  • Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).
  • Integració de diferents estratègies i recursos d’enriquiment en el disseny de la programació.

Objectius

Conèixer i identificar els aspectes normatius i els elements d’una unitat didàctica basada en l’actual legislació educativa per a l'Educació Infantil.
Aprendre a elaborar la programació d’una situació d’aprenentatge basada en els diferents elements curriculars.
Dissenyar propostes i escenaris que comportin el desenvolupament de competències de diferents eixos per tal de dissenyar situacions d'aprenentatge amb un enfocament globalitzat
Conèixer diferents tipus d’activitats per tal de dissenyar i seqüenciar una situació d’aprenentatge que promogui l’aprenentatge significatiu de l’alumnat.
Integrar diferents estratègies i recursos a la unitat de programació d’una situació d’aprenentatge per tal de promoure un procés d’ensenyament i aprenentatge de qualitat (mesures i suports d’atenció educativa inclusiva, perspectiva de gènere, ODS)
crossmenuchevron-down