
Curs reconegut pel Departament d’Educació
Programació de situacions d'aprenentatge per Educació Infantil. El nou currículum
Online
|
30h
CURS ADREÇAT A DOCENTS DE:
Infantil
perfil:
45,00€
Calendari
De l'1 al 22 de juny de 2023
Del 3 al 24 de juliol de 2023
De l'1 al 22 d'agost de 2023
Sense horaris de connexió
Modalitat del curs en cada convocatòria: asíncron
Descripció
Vols aprendre a programar situacions d’aprenentatge en el marc del nou currículum d'Educació Infantil?
En aquest curs aprendràs a programar situacions d’aprenentatge basades en l’actual legislació educativa.
S’introdueixen els aspectes normatius i s’identifiquen els elements d’una unitat didàctica amb la finalitat de programar, pas a pas, situacions d’aprenentatge significatives per a l’alumnat, a través d’activitats variades i competencials.
Aquest curs online està reconegut pel Departament d’Educació, i suma mèrits per a oposicions, concurs de trasllats, sexennis, etc.
Continguts
Mòdul 1
- Estructura i elements d’una unitat didàctica basada en l’actual legislació educativa (LOMLOE).
- Competències clau.
- Eixos.
- Competències específiques.
- Criteris d’avaluació.
- Els sabers.
- Situacions d’aprenentatge.
- Relació entre els elements del currículum.
Mòdul 2
- Programació i disseny d’una situació d’aprenentatge.
- Fase de motivació.
- Fase de desenvolupament.
- Fase de consolidació.
- Recursos, espais i materials per al disseny de propostes d'aprenentatge.
- Taxonomia de Bloom.
Mòdul 3
- Estratègies, mesures i suports d’atenció educativa inclusiva.
- Integració de diferents estratègies i recursos d’enriquiment en el disseny de la programació.
- Observació, anàlisi sistemàtica i documentació al llarg de la situació d'aprenentatge.
Objectius
Conèixer i identificar els aspectes normatius i els elements d’una unitat didàctica basada en l’actual legislació educativa per a l'Educació Infantil.
Aprendre a elaborar la programació d’una situació d’aprenentatge LOMLOE basada en els diferents elements curriculars.
Conèixer diferents tipus d’activitats (motivació, desenvolupament, consolidació) per tal de dissenyar i seqüenciar una situació d’aprenentatge que promogui l’aprenentatge significatiu de l’alumnat.
Integrar diferents estratègies i recursos a la unitat de programació d’una situació d’aprenentatge per tal de promoure un procés d’ensenyament i aprenentatge de qualitat (mesures i suports d’atenció educativa inclusiva, perspectiva de gènere, ODS)