Programació i avaluació de situacions d'aprenentatge. El nou currículum
CURS ADREÇAT A DOCENTS DE:
Primària i Secundària
115,00€
Calendari
Descripció
En aquest curs aprendràs a programar una situació d'aprenentatge basada en l'actual legislació educativa (Decret 175/2022/ i a dissenyar un pla d'avaluació dels processos d'aprenentatge amb un enfocament globalitzat, centrat en el desenvolupament i l'adquisició de les competències, tot dissenyant diferents eines d'avaluació
Aquest curs és totalment online i asíncron, per fer al teu ritme. I progressivament anirem dissenyant i programant una situació d'aprenentatge, per a l'educació primària o secundària, tot integrant els diferents elements del currículum, dissenyant activitats competencials i estructurant un pla d'avaluació global, continuada i formativa.
Aquest curs online està reconegut pel Departament d’Educació, i suma mèrits per a oposicions, concurs de trasllats, sexennis, etc.
Curs pendent d'activar el perfil de mètodes amb enfocament globalitzat.
Continguts
- El nou currículum (Decret 175/2022)
- Característiques de les situacions d'aprenentatge
- Enfocament globalitzat i les competències
- Mobilització de sabers per desenvolupar competències
- L'alumnat com a protagonista del seu propi aprenentatge
- Vectors, competències clau i perfil competencial de sortida
- Competències específiques, sabers i criteris d'avaluació
- Descripció dels objectius i criteris d'avaluació
- Relació entre els elements del currículum
- Inici de la programació d'una situació d'aprenentatge
- Desenvolupament de la seqüència didàctica
- Activitats inicials
- Activitats de desenvolupament
- Activitats d'estructuració
- Activitats d'aplicació
- Estratègies i recursos d'enriquiment en el disseny de la programació
- Mesures i suports d'atenció educativa inclusiva
- Objectius de desenvolupament sostenible
- Perspectiva de gènere
- Objectiu de l'avaluació
- De l'avaluació tradicional a l'avaluació competencial
- Avaluació global, contínua i formativa en el marc del nou currículum
- Autoavaluació, coavaluació i heteroavaluació
- L'autoregulació i la metacognició com a estratègies per ajudar a l'alumnat a reflexionar sobre el propi procés d'aprenentatge
- Rúbriques d'avaluació
- Dianes d'avaluació
- Disseny d'eines d'avaluació
- La importància del feedback en la regulació dels aprenentatges
- Idees per fer un feedback constructiu
- Carpetes d'aprenentatge
- Diaris d'aprenentatge
- Disseny d'eines d'avaluació