(0 cursos) | TOTAL: 0€

Treball per projectes i el perfil de mètodes

Última modificación:

Has fet algun projecte a l’aula? Tens dubtes sobre aquesta estratègia d’aprenentatge?

En aquest post veurem en què consisteix el treball per projectes i també veurem alguns avantatges dels projectes en la seva aplicació a l’aula.

Què és el Treball per Projectes?

Els projectes són escenaris que els podem emmarcar en situacions d’aprenentatge complexes orientades a un objectiu comú, en els que els i les alumnes treballen en equip, comparteixen, fan recerca i donen resposta a un repte o objectiu comú.

El treball per projectes és una estratègia d’aprenentatge que està totalment centrada en l’alumne i les tasques que ha de desenvolupar en equips cooperatius, amb la finalitat d’aconseguir el seu objectiu principal, que és obtenir un producte final sorgit arran d’un repte proposat a l’inici del projecte.

Hi ha diferents fases per fer un projecte. A nosaltres ens agrada organitzar-los en tres fases:

  • La fase inicial, de motivació, exploració, planificació del projecte, i organització dels equips en la que es proposa un repte o l’elaboració d’un producte final.
  • La fase de desenvolupament, en la que els i les alumnes, en equip, s’organitzen, fan recerca, la comparteixen, i desenvolupen tot un seguit de tasques i activitats centrades i orientades en donar resposta a un repte pràctic i funcional.
  • La fase final, en la que es realitza el tancament del projecte, i l’alumnat fa pública la recerca i els aprenentatges realitzats, de manera que aprenen a autoregular-se i donar valor a totes les tasques superades.

Beneficis del Treball per Projectes a l’aula

Al treballar de manera contextualitzada al voltant d’una temàtica que és d’interès per a l’alumnat, es promou el desenvolupament de moltes habilitats i competències en l’alumnat. A continuació detallem alguns dels avantatges i beneficis de treballar per projectes:

  • L’alumnat planifica les diferents tasques a desenvolupar per donar resposta als diferents objectius proposats
  • Comparteixen idees i es promou la interacció entre alumnes
  • S’escolten, participen i arriben a acords tot prenent decisions de manera consensuada
  • Avaluen conjuntament els diferents avenços en relació als aprenentatges realitzats
  • Tenen moltes oportunitats d’autoregulació del propi procés d’aprenentatge
  • Aprenen a donar respostes creatives i constructives a reptes d’aprenentatge amb diferents mirades
  • Posen acció diferents aprenentatges procedents de diferents àrees o matèries
  • Aprenen a treballar en equip
  • Es promou l’autonomia dels i les alumnes

Perfil de metodologies amb enfocament globalitzat

El perfil de metodologies amb enfocament globalitzat et permetrà accedir a llocs de treball específics a centres educatius públic del Departament d’Educació.

Aquest perfil de mètodes requereix que hagis fet una o vàries formacions que sumin fins a 60 hores formatives que et permetran especialitzar-te en el disseny i planificació de propostes i situacions d’aprenentatge amb un enfocament globalitzat, tot integrant i promovent el desenvolupament de diferents competències.

El treball per projectes té un enfocament globalitzat que afavoreix i promou la crítica constructiva, la col·laboració i la recerca activa per aconseguir un objectiu comú.

Els i les alumnes treballen en equip per aconseguir un objectiu, s’organitzen, es reparteixen rols, i fan recerca i construcció de nous aprenentatges de manera col·laborativa, significativa i funcional.

Al ser projectes contextualitzats i d’acord amb interessos i motivacions dels i les alumnes, aquests desenvolupen competències diverses de manera natural i en equip, posant en acció les seves habilitats en diferents eixos, àrees o matèries per donar resposta a objectius compartits.

Per tant, podem dir que treballar per projectes promou el desenvolupament de diferents competències amb un enfocament globalitzat.

Perfil de mètodes amb el curs Treball per Projectes

El curs que oferim sobre Treball per projectes està orientat a docents d’educació infantil, primària i secundària, en què de manera activa i contructiva aprendran a elaborar un projecte únic i propi amb un enfocament globalitzat.

Pas a pas, i amb l’acompanyament del tutor/a del curs, els i les docents planificaran i programaran un projecte en el marc de les situacions d’aprenentatge, i pas a pas, l’equip formador avaluarà la proposta d’aprenentatge.

No t’ho perdis, i activa el teu perfil de mètodes amb el nostre curs online Treball per projectes!

I recorda que també pots activar el PERFIL DE MÈTODES amb altres cursos online del nostre catàleg formatiu!

crossmenuchevron-down