Has fet algun projecte a l’aula? Tens dubtes sobre aquesta estratègia d’aprenentatge?
En aquest post veurem en què consisteix el treball per projectes i també veurem alguns avantatges dels projectes en la seva aplicació a l’aula.
Els projectes són escenaris que els podem emmarcar en situacions d’aprenentatge complexes orientades a un objectiu comú, en els que els i les alumnes treballen en equip, comparteixen, fan recerca i donen resposta a un repte o objectiu comú.
El treball per projectes és una estratègia d’aprenentatge que està totalment centrada en l’alumne i les tasques que ha de desenvolupar en equips cooperatius, amb la finalitat d’aconseguir el seu objectiu principal, que és obtenir un producte final sorgit arran d’un repte proposat a l’inici del projecte.
Hi ha diferents fases per fer un projecte. A nosaltres ens agrada organitzar-los en tres fases:
Al treballar de manera contextualitzada al voltant d’una temàtica que és d’interès per a l’alumnat, es promou el desenvolupament de moltes habilitats i competències en l’alumnat. A continuació detallem alguns dels avantatges i beneficis de treballar per projectes:
El perfil de metodologies amb enfocament globalitzat et permetrà accedir a llocs de treball específics a centres educatius públic del Departament d’Educació.
Aquest perfil de mètodes requereix que hagis fet una o vàries formacions que sumin fins a 60 hores formatives que et permetran especialitzar-te en el disseny i planificació de propostes i situacions d’aprenentatge amb un enfocament globalitzat, tot integrant i promovent el desenvolupament de diferents competències.
El treball per projectes té un enfocament globalitzat que afavoreix i promou la crítica constructiva, la col·laboració i la recerca activa per aconseguir un objectiu comú.
Els i les alumnes treballen en equip per aconseguir un objectiu, s’organitzen, es reparteixen rols, i fan recerca i construcció de nous aprenentatges de manera col·laborativa, significativa i funcional.
Al ser projectes contextualitzats i d’acord amb interessos i motivacions dels i les alumnes, aquests desenvolupen competències diverses de manera natural i en equip, posant en acció les seves habilitats en diferents eixos, àrees o matèries per donar resposta a objectius compartits.
Per tant, podem dir que treballar per projectes promou el desenvolupament de diferents competències amb un enfocament globalitzat.
El curs que oferim sobre Treball per projectes està orientat a docents d’educació infantil, primària i secundària, en què de manera activa i contructiva aprendran a elaborar un projecte únic i propi amb un enfocament globalitzat.
Pas a pas, i amb l’acompanyament del tutor/a del curs, els i les docents planificaran i programaran un projecte en el marc de les situacions d’aprenentatge, i pas a pas, l’equip formador avaluarà la proposta d’aprenentatge.
No t’ho perdis, i activa el teu perfil de mètodes amb el nostre curs online Treball per projectes!
I recorda que també pots activar el PERFIL DE MÈTODES amb altres cursos online del nostre catàleg formatiu!