Curs reconegut pel Departament d’Educació
Alumnes amb altes capacitats. Recursos per a l'aula
Online
|
40h
CURS ADREÇAT A DOCENTS DE:
Infantil i Primària i Secundària
perfil:
65,00€
Calendari
De l'1 al 29 de novembre de 2024
De l'1 al 29 de desembre de 2024
Del 2 al 30 de gener de 2025
De l'1 al 28 de febrer de 2025
De l'1 al 29 de març de 2025
De l'1 al 29 d'abril de 2025
De l'1 al 29 de maig de 2025
De l'1 al 29 de juny de 2025
De l'1 al 29 de juliol de 2025
De l'1 al 29 d'agost de 2025
Descripció
Vols conèixer diferents eines i estratègies per atendre els alumnes amb altes capacitats?
En aquest curs s’introdueixen diferents estratègies inclusives i participatives per atendre la diversitat, i aprendreu a dissenyar un pla d’actuació i elaborar diferents situacions d’aprenentatge amb un enfocament inclusiu, adreçat en concret per alumnes amb altes capacitats.
Aquest curs online està reconegut pel Departament d’Educació, i suma mèrits per a oposicions, concurs de trasllats, sexennis, etc. També contribueix amb 40 hores per a l’activació del perfil d’atenció a la diversitat.
Continguts
Mòdul 1
- Marc conceptual i teòric. Altes capacitats
- Atenció a la diversitat des d’un enfocament inclusiu
- Característiques del alumnes amb altes capacitats
- Tipologia dels alumnes amb altes capacitats
Mòdul 2
- Detecció d’alumnes amb altes capacitats
- Procediments d’identificació d’alumnes amb altes capacitats
- Avaluació psicopedagògica d’alumnes amb altes capacitats
Mòdul 3
- Estratègies per atendre els alumnes amb altes capacitats
- Estratègies generals de centre i aula
- Estratègies i tècniques didàctiques
- Disseny d’un pla d’actuació
Mòdul 4
- Resposta educativa
- Recursos pràctics per aplicar a l’aula
- Programació de situacions d’aprenentatge inclusives
Objectius
Conèixer el concepte d’altes capacitats i les característiques dels alumnes amb altes capacitats.
Conèixer diferents instruments per a la detecció, identificació i avaluació psicopedagògica d’alumnes amb altes capacitats.
Disposar d’estratègies per atendre la diversitat.
Dissenyar un pla d’actuació pràctic a l’aula dirigit a alumnes amb altes capacitats segons l’etapa educativa i en funció de les àrees d’intervenció.
Programar situacions d’aprenentatge a través de diferents estratègies i recursos didàctics.