(0 cursos) | TOTAL: 0€
Curs reconegut pel Departament d’Educació

Aprenentatge de la lectura. Estratègies i propostes pràctiques

Online
|
40h

CURS ADREÇAT A DOCENTS DE:

Infantil i Primària i Secundària

60,00

Calendari

De l'1 al 29 de juliol de 2024
De l'1 al 29 d'agost de 2024
Del 2 al 29 de setembre de 2024
De l'1 al 29 d'octubre de 2024
De l'1 al 29 de novembre de 2024
De l'1 al 29 de desembre de 2024

Descripció

En aquesta formació s’introdueix el concepte de lectura, les seves funcions, característiques i procés d’aprenentatge.

També s’ofereixen orientacions i propostes per implicar les famílies en el procés d’aprenentatge de la lectura.

Per altra banda, es treballen diferent estratègies de comprensió lectora, alhora que s’introdueix l’animació a la lectura a través de diferents propostes pràctiques.

Aquest curs online està reconegut pel Departament d’Educació, i suma mèrits per a oposicions, concurs de trasllats, sexennis, etc. També contribueix amb 40 hores per a l’activació del perfil de lectura i biblioteca escolar.

Continguts

Mòdul 1
  • Les funcions i el procés d’adquisició de la lectura
  • Motivació i aprenentatge lúdic
  • Implicació de les famílies
Mòdul 2
  • Orientacions i planificació d’activitats de lectura
  • Lectura guiada, lectura compartida, lectura expressiva
  • Activitats autònomes i lectura al voltant de les àrees curriculars
Mòdul 3
  • Estratègies de lectura i comprensió lectora
  • Lectura digital
  • Tallers de lectura
Mòdul 4
  • Animació de la lectura
  • Figura de l’animador
  • Propostes pràctiques

Objectius

Conèixer les funcions de la lectura i el procés d’aprenentatge per tal d’identificar les fases d’adquisició de la lectura.
Conèixer diferents propostes per implicar les famílies en el procés d’aprenentatge de la lectura.
Aprendre a planificar situacions d’aprenentatge de la lectura per aplicar-les a l’aula en les diferents etapes educatives.
Conèixer diferents estratègies de lectura, comprensió lectora i lectura digital adaptades a les necessitats i els interessos de l’alumnat, per fomentar la competència lingüística.
Conèixer el concepte d’animació de la lectura i aprendre a dissenyar propostes enriquidores, lúdiques i significatives .
crossmenuchevron-down