
Curs reconegut pel Departament d’Educació
Immersió lingüística. Orientacions i estratègies pràctiques
Online
|
40h
CURS ADREÇAT A DOCENTS DE:
Infantil i Primària i Secundària
60,00€
Calendari
De l’1 al 29 de juny de 2023
Del 3 al 31 de juliol de 2023 ESCOLA D'ESTIU
De l’1 al 29 d’agost de 2023
Sense horaris de connexió
Modalitat del curs en cada convocatòria: asíncron
Descripció
En aquest curs es treballen aspectes clau sobre la interculturalitat i el plurilingüisme i es proposen diferents recursos i estratègies per promoure situacions d’aprenentatge inclusives, significatives i participatives.
També es treballaran els factors clau relacionats amb el procés d’aprenentatge d’una segona llengua, i es proposaran diferents estratègies i orientacions per facilitar-ne l’adquisició.
Aquest curs online està reconegut pel Departament d’Educació, i suma mèrits per a oposicions, concurs de trasllats, sexennis, etc. També contribueix amb 40 hores per a l’activació del perfil d’immersió i suport lingüístic.
Curs vàlid pel cobrament de juliol!
Continguts
Mòdul 1
- La interculturalitat i el plurilingüisme.
- La competència plurilingüe
- Immersió lingüística
Mòdul 2
- El paper del professorat i l’alumnat
- Propostes i dinàmiques per afavorir la inclusió
Mòdul 3
- Factors que intervenen en el procés d’adquisició d’una segona llengua
- Estratègies d’adquisició d’una segona llengua
Mòdul 4
- Estratègies d’intervenció a l’aula
- Orientacions per totes les etapes
- Recursos TIC com a eina de comunicació
Objectius
Identificar els aspectes clau relacionats amb la interculturalitat i el plurilingüisme per reflexionar sobre la importància de la competència plurilingüe.
Conèixer diferents propostes i activitats per afavorir la inclusió de l’alumnat d’origen estranger, per aprendre a dissenyar dinàmiques que afavoreixin el desenvolupament de la competència plurilingüe i intercultural.
Conèixer els models teòrics sobre l’adquisició d’una segona llengua i els factors que hi intervenen, amb la finalitat de dissenyar una situació d’aprenentatge per treballar els factors personals i afectius dels alumnes estrangers i afavorir la cohesió.
Dissenyar una situació d’aprenentatge d’una segona llengua orientada a una etapa educativa.