Curs reconegut pel Departament d’Educació
Immersió lingüística. Orientacions i estratègies pràctiques
Online
|
40h
CURS ADREÇAT A DOCENTS DE:
Infantil i Primària i Secundària
65,00€
Calendari
De l'1 al 29 de novembre de 2024
De l'1 al 29 de desembre de 2024
Del 2 al 30 de gener de 2025
De l'1 al 28 de febrer de 2025
De l'1 al 29 de març de 2025
De l'1 al 29 d'abril de 2025
De l'1 al 29 de maig de 2025
De l'1 al 29 de juny de 2025
De l'1 al 29 de juliol de 2025
De l'1 al 29 d'agost de 2025
Descripció
En aquest curs es treballen aspectes clau sobre la interculturalitat i el plurilingüisme i es proposen diferents recursos i estratègies per promoure situacions d’aprenentatge inclusives, significatives i participatives.
També es treballaran els factors clau relacionats amb el procés d’aprenentatge d’una segona llengua, i es proposaran diferents estratègies i orientacions per facilitar-ne l’adquisició.
Aquest curs online està reconegut pel Departament d’Educació, i suma mèrits per a oposicions, concurs de trasllats, sexennis, etc. També contribueix amb 40 hores per a l’activació del perfil d’immersió i suport lingüístic.
Continguts
Mòdul 1
- La interculturalitat i el plurilingüisme.
- La competència plurilingüe
- Immersió lingüística
Mòdul 2
- El paper del professorat i l’alumnat
- Propostes i dinàmiques per afavorir la inclusió
Mòdul 3
- Factors que intervenen en el procés d’adquisició d’una segona llengua
- Estratègies d’adquisició d’una segona llengua
Mòdul 4
- Estratègies d’intervenció a l’aula
- Orientacions per totes les etapes
- Recursos TIC com a eina de comunicació
Objectius
Identificar els aspectes clau relacionats amb la interculturalitat i el plurilingüisme per reflexionar sobre la importància de la competència plurilingüe.
Conèixer diferents propostes i activitats per afavorir la inclusió de l’alumnat d’origen estranger, per aprendre a dissenyar dinàmiques que afavoreixin el desenvolupament de la competència plurilingüe i intercultural.
Conèixer els models teòrics sobre l’adquisició d’una segona llengua i els factors que hi intervenen, amb la finalitat de dissenyar una situació d’aprenentatge per treballar els factors personals i afectius dels alumnes estrangers i afavorir la cohesió.
Dissenyar una situació d’aprenentatge d’una segona llengua orientada a una etapa educativa.