(0 cursos) | TOTAL: 0€
Curs reconegut pel Departament d’Educació

Immersió lingüística. Orientacions i estratègies pràctiques

Online
|
40h

CURS ADREÇAT A DOCENTS DE:

Infantil i Primària i Secundària

60,00

Calendari

De l’1 al 29 de març de 2023
De l’1 al 29 d’abril de 2023
Del 2 al 30 de maig de 2023
De l’1 al 29 de juny de 2023
Del 3 al 31 de juliol de 2023
De l’1 al 29 d’agost de 2023

Descripció

En aquest curs es treballen aspectes clau sobre la interculturalitat i el plurilingüisme i es proposen diferents recursos i estratègies per promoure situacions d’aprenentatge inclusives, significatives i participatives.

També es treballaran els factors clau relacionats amb el procés d’aprenentatge d’una segona llengua, i es proposaran diferents estratègies i orientacions per facilitar-ne l’adquisició.

Aquest curs online està reconegut pel Departament d’Educació, i suma mèrits per a oposicions, concurs de trasllats, sexennis, etc. També contribueix amb 40 hores per a l’activació del perfil d’immersió i suport lingüístic.

Continguts

Mòdul 1
  • La interculturalitat i el plurilingüisme.
  • La competència plurilingüe
  • Immersió lingüística
Mòdul 2
  • El paper del professorat i l’alumnat
  • Propostes i dinàmiques per afavorir la inclusió
Mòdul 3
  • Factors que intervenen en el procés d’adquisició d’una segona llengua
  • Estratègies d’adquisició d’una segona llengua
Mòdul 4
  • Estratègies d’intervenció a l’aula
  • Orientacions per totes les etapes
  • Recursos TIC com a eina de comunicació

Objectius

Identificar els aspectes clau relacionats amb la interculturalitat i el plurilingüisme per reflexionar sobre la importància de la competència plurilingüe.
Conèixer diferents propostes i activitats per afavorir la inclusió de l’alumnat d’origen estranger, per aprendre a dissenyar dinàmiques que afavoreixin el desenvolupament de la competència plurilingüe i intercultural.
Conèixer els models teòrics sobre l’adquisició d’una segona llengua i els factors que hi intervenen, amb la finalitat de dissenyar una situació d’aprenentatge per treballar els factors personals i afectius dels alumnes estrangers i afavorir la cohesió.
Dissenyar una situació d’aprenentatge d’una segona llengua orientada a una etapa educativa.

Cursos relacionats

crossmenuchevron-down