
Curs reconegut pel Departament d’Educació
Matemàtiques vivencials a Educació Primària
Online
|
30h
CURS ADREÇAT A DOCENTS DE:
Primària
50,00€
Calendari
De l'1 al 22 de maig de 2025
De l'1 al 22 de juny de 2025
De l'1 al 22 de juliol de 2025
De l'1 al 22 d'agost de 2025
Descripció
En En aquesta formació online i asíncrona, descobriràs recursos i propostes d'aprenentatge de l'àrea de matemàtiques, amb la finalitat de conèixer els criteris metodològics per introduir els diferents aprenentatges i les diverses formes de presentar, dissenyar i elaborar recursos matemàtics per treballar-los vivencialment a l'etapa d'Educació Primària en els diferents blocs de sabers.
Aquesta formació online asíncrona i el sistema d'avaluació consisteix en la superació de diferents activitats autoavaluatives i qüestionaris.
Continguts
Mòdul 1.
- El paper actiu de l'infant
- El rol docent com a facilitador/a d'aprenentatges
- La importància de l'experimentació en la construcció del pensament matemàtic
- El sentit numèric
- Numeració i càlcul
- Orientacions metodològiques, consells pràctics i estratègies per treballar la numeració i el càlcul. Contextos significatius de la vida quotidiana.
- Jocs matemàtics de numeració i càlcul. La recta numèrica. El reglets. L'àbac.
Mòdul 2.
- Sentit algebraic
- Propostes per treballar patrons, propietats i equivalència
- Sentit espacial
- El procés d'ensenyament i aprenentatge de la geometria
- Activitats geomètriques amb materials manipulatius
Mòdul 3.
- Sentit de la mesura. Criteris metodològics
- Recursos, materials i activitats vivencials per treballar la mesura
- Sentit estocàstic. Criteris metodològics
- Recursos i propostes d'aprenentatge de l'estadística, el tractament de dades, la probabilitat i l'atzar.
Objectius
Conèixer i valorar la importància del paper actiu de l'infant en la construcció del pensament matemàtic mitjançant l'experimentació.
Conèixer diferents recursos manipulables de l'àrea de les matemàtiques per Educació Primària.
Descobrir diferents propostes materials i recursos matemàtics manipulables en els diferents blocs de sabers matemàtics.