Programació de situacions d'aprenentatge. El nou currículum (PRI-SEC)
CURS ADREÇAT A DOCENTS DE:
Primària i Secundària
65,00€
Calendari
Descripció
Vols aprendre a programar situacions d’aprenentatge en el marc del nou currículum?
En aquest curs aprendràs a programar situacions d’aprenentatge basades en l’actual legislació educativa ((Decret 175/2022).
S’introdueixen els aspectes normatius i s’identifiquen els elements d’una situació d'aprenentatge amb la finalitat de programar, pas a pas, i mòdul a mòdul, situacions d’aprenentatge significatives per a l’alumnat, a través d’activitats variades i competencials.
Veurem quins són els elements del nou currículum, els integrarem en la nostra proposta, i programarem una situació d'aprenentatge que sigui significativa, funcional i contextualitzada.
Aquest curs online està reconegut pel Departament d’Educació, i suma mèrits per a oposicions, concurs de trasllats, sexennis, etc.
Pendent: Activació del perfil de mètodes.
Continguts
- El nou currículum (Decret 175/2022)
- Característiques de les situacions d'aprenentatge.
- Marc teòric sobre l'aprenentatge amb un enfocament globalitzat.
- Desenvolupament de competències de diferents àrees i matèries.
- L'alumnat com a protagonista del seu propi aprenentatge.
- Elements i estructura del nou currículum (Decret 175/2022)
- Els vectors del currículum.
- Competències clau.
- Competències específiques.
- Criteris d’avaluació.
- Els sabers.
- Programació i disseny d’una situació d’aprenentatge.
- Desenvolupament de la seqüència didàctica.
- Activitats d'aprenentatge i avaluació.
- Activitats inicials, de desenvolupament, d'estructuració i d'aplicació.
- Selecció d’activitats per a les diferents fases.
- Estratègies, mesures i suports d’atenció educativa inclusiva.
- Temes transversals. Perspectiva de gènere.
- Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).
- Integració de diferents estratègies i recursos d’enriquiment en el disseny de la programació.