(0 cursos) | TOTAL: 0€
Curs reconegut pel Departament d’Educació

Programació de situacions d'aprenentatge. El nou currículum (PRI-SEC)

Online
|
40h

CURS ADREÇAT A DOCENTS DE:

Primària i Secundària

65,00

Calendari

De l'1 al 29 de novembre 2024
De l'1 al 29 de desembre 2024
Del 2 al 30 de gener de 2025
De l'1 al 28 de febrer de 2025
De l'1 al 29 de març de 2025
De l'1 al 29 d'abril de 2025
De l'1 al 29 de maig de 2025
De l'1 al 29 de juny de 2025
De l'1 al 29 de juliol de 2025
De l'1 al 29 d'agost de 2025

Descripció

Vols aprendre a programar situacions d’aprenentatge en el marc del nou currículum?

En aquest curs aprendràs a programar situacions d’aprenentatge basades en l’actual legislació educativa ((Decret 175/2022).
S’introdueixen els aspectes normatius i s’identifiquen els elements d’una situació d'aprenentatge amb la finalitat de programar, pas a pas, i mòdul a mòdul, situacions d’aprenentatge significatives per a l’alumnat, a través d’activitats variades i competencials.

Veurem quins són els elements del nou currículum, els integrarem en la nostra proposta, i programarem una situació d'aprenentatge que sigui significativa, funcional i contextualitzada.

Aquest curs online està reconegut pel Departament d’Educació, i suma mèrits per a oposicions, concurs de trasllats, sexennis, etc.

Pendent: Activació del perfil de mètodes.

 

Continguts

Mòdul 1
  • El nou currículum (Decret 175/2022)
  • Característiques de les situacions d'aprenentatge.
  • Marc teòric sobre l'aprenentatge amb un enfocament globalitzat.
  • Desenvolupament de competències de diferents àrees i matèries.
  • L'alumnat com a protagonista del seu propi aprenentatge.
Mòdul 2
  • Elements i estructura del nou currículum (Decret 175/2022)
  • Els vectors del currículum.
  • Competències clau.
  • Competències específiques.
  • Criteris d’avaluació.
  • Els sabers.
  • Programació i disseny d’una situació d’aprenentatge.
Mòdul 3
  • Desenvolupament de la seqüència didàctica.
  • Activitats d'aprenentatge i avaluació.
  • Activitats inicials, de desenvolupament, d'estructuració i d'aplicació.
  • Selecció d’activitats per a les diferents fases.
Mòdul 4
  • Estratègies, mesures i suports d’atenció educativa inclusiva.
  • Temes transversals. Perspectiva de gènere.
  • Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).
  • Integració de diferents estratègies i recursos d’enriquiment en el disseny de la programació.

Objectius

Conèixer i identificar els aspectes normatius i els elements d’una unitat didàctica basada en l’actual legislació educativa (Decret 175/2022)).
Aprendre a elaborar la programació d’una situació d’aprenentatge basada en els diferents elements curriculars.
Integrar competències de diferents àrees o matèries en una situació d'aprenentatge amb un enfocament globalitzat.
Conèixer diferents tipus d’activitats (motivació, desenvolupament, consolidació) per tal de dissenyar i seqüenciar una situació d’aprenentatge que promogui l’aprenentatge significatiu de l’alumnat.
Integrar diferents estratègies i recursos a la unitat de programació d’una situació d’aprenentatge per tal de promoure un procés d’ensenyament i aprenentatge de qualitat (mesures i suports d’atenció educativa inclusiva, perspectiva de gènere, ODS)
crossmenuchevron-down