(0 cursos) | TOTAL: 0€
Curs reconegut pel Departament d’Educació

Programació de situacions d'aprenentatge. El nou currículum (PRI-SEC)

Online
|
40h

CURS ADREÇAT A DOCENTS DE:

Primària i Secundària

60,00

Calendari

De l'1 al 29 de juliol 2024
De l'1 al 29 d'agost 2024
Del 2 al 29 de setembre de 2024
De l'1 al 29 d'octubre 2024
De l'1 al 29 de novembre 2024
De l'1 al 29 de desembre 2024

Descripció

Vols aprendre a programar situacions d’aprenentatge en el marc del nou currículum?

En aquest curs aprendràs a programar situacions d’aprenentatge basades en l’actual legislació educativa ((Decret 175/2022).
S’introdueixen els aspectes normatius i s’identifiquen els elements d’una situació d'aprenentatge amb la finalitat de programar, pas a pas, i mòdul a mòdul, situacions d’aprenentatge significatives per a l’alumnat, a través d’activitats variades i competencials.

Veurem quins són els elements del nou currículum, els integrarem en la nostra proposta, i programarem una situació d'aprenentatge que sigui significativa, funcional i contextualitzada.

Aquest curs online està reconegut pel Departament d’Educació, i suma mèrits per a oposicions, concurs de trasllats, sexennis, etc.

Pendent: Activació del perfil de mètodes.

 

Continguts

Mòdul 1
  • El nou currículum (Decret 175/2022)
  • Característiques de les situacions d'aprenentatge.
  • Marc teòric sobre l'aprenentatge amb un enfocament globalitzat.
  • Desenvolupament de competències de diferents àrees i matèries.
  • L'alumnat com a protagonista del seu propi aprenentatge.
Mòdul 2
  • Elements i estructura del nou currículum (Decret 175/2022)
  • Els vectors del currículum.
  • Competències clau.
  • Competències específiques.
  • Criteris d’avaluació.
  • Els sabers.
  • Programació i disseny d’una situació d’aprenentatge.
Mòdul 3
  • Desenvolupament de la seqüència didàctica.
  • Activitats d'aprenentatge i avaluació.
  • Activitats inicials, de desenvolupament, d'estructuració i d'aplicació.
  • Selecció d’activitats per a les diferents fases.
Mòdul 4
  • Estratègies, mesures i suports d’atenció educativa inclusiva.
  • Temes transversals. Perspectiva de gènere.
  • Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).
  • Integració de diferents estratègies i recursos d’enriquiment en el disseny de la programació.

Objectius

Conèixer i identificar els aspectes normatius i els elements d’una unitat didàctica basada en l’actual legislació educativa (Decret 175/2022)).
Aprendre a elaborar la programació d’una situació d’aprenentatge basada en els diferents elements curriculars.
Integrar competències de diferents àrees o matèries en una situació d'aprenentatge amb un enfocament globalitzat.
Conèixer diferents tipus d’activitats (motivació, desenvolupament, consolidació) per tal de dissenyar i seqüenciar una situació d’aprenentatge que promogui l’aprenentatge significatiu de l’alumnat.
Integrar diferents estratègies i recursos a la unitat de programació d’una situació d’aprenentatge per tal de promoure un procés d’ensenyament i aprenentatge de qualitat (mesures i suports d’atenció educativa inclusiva, perspectiva de gènere, ODS)
crossmenuchevron-down