(0 cursos) | TOTAL: 0€
Curs reconegut pel Departament d’Educació

Trastorn de l'Espectre Autista. Mesures i suports

Online
|
40h

CURS ADREÇAT A DOCENTS DE:

Infantil i Primària i Secundària

65,00

Calendari

De l'1 al 29 de març de 2025
De l'1 al 29 d'abril de 2025
De l'1 al 29 de maig de 2025
De l'1 al 29 de juny de 2025
De l'1 al 29 de juliol de 2025
De l'1 al 29 d'agost de 2025

Descripció

Aquesta formació té com a principal objectiu, conèixer les característiques associades al Trastorn de l'Espectre Autista per aprendre a construir suports inclusius en les diferents etapes educatives amb un acompanyament respectuós.

Descobrirem les característiques del TEA i progressivament, coneixerem diferents idees, recursos i estratègies per tal de donar una resposta inclusiva i efectiva en diferents situacions quotidianes del centre i de l'aula.

És una formació online molt pràctica, enfocada a conèixer diferents casos i situacions, per analitzar-los, fer propostes, i dissenyar suports i recursos per a l'alumnat amb TEA per Educació Infantil, Educació Primària i Educació Secundària.

El curs és de 40 hores i online, en la modalitat asíncrona. Per fer al teu ritme!

Aquest curs online està reconegut pel Departament d’Educació, i suma mèrits per a oposicions, concurs de trasllats, sexennis, etc.

Continguts

Mòdul 1

Què és el Trastorn de l'Espectre Autista?

  • Introducció
  • Història de l'autisme i evolució del concepte
  • Característiques generals del Trastorn de l'Espectre Autista
  • Criteris diagnòstics segons el DSM-5
  • Facilitar l'accés a l'aprenentatge
Mòdul 2

Detecció, diagnòstic i mètodes específics per al TEA

  •  La importància de la detecció precoç en els Trastorns de l'Espectre Autista (TEA).
  • Procés de detecció i diagnòstic dels Trastorns de l'Espectre Autista
  • Trastorns i dificultats associades als TEA
  • Metodologies específiques per al Trastorn de l'Espectre Autista
Mòdul 3

Orientacions i recursos pels diferents escenaris d'aprenentatge

  • Comprensió dels i les alumnes amb TEA a l'aula
  • Enfocament interdisciplinari
  • Eines i recursos per acompanyar infants i joves amb TEA a l'aula
  • Estratègies pràctiques per a situacions quotidianes en l'àmbit educatiu
Mòdul 4

Orientacions i estratègies inclusives per a l'alumnat amb TEA

  • Introducció
  • Adaptació de contextos i de recursos educatius. Orientacions per a les diferents etapes educatives i estratègies inclusives per a l'alumnat amb TEA

Objectius

Disposar de mesures i suports per atendre els i les alumnes amb Trastorn d'Espectre Autista i promoure la seva inclusió al centre i a l'aula.
Conèixer les característiques i necessitats educatives específiques de l'alumnat amb TEA per identificar els reptes educatius més comuns i oferir escenaris inclusius al centre i a l'aula.
Descobrir diferents metodologies específiques per promoure el desenvolupament de les habilitats socials i comunicatives de l'alumnat amb autisme i aprendre a construir propostes d'aprenentatge accessibles.
Descobrir diferents estratègies i recursos per aprendre a elaborar adaptacions en situacions de centre i d'aula quotidianes tot oferint suports i recursos per eliminar barreres per a la participació i l'aprenentatge.
Conèixer i identificar estratègies adaptades a les diferents etapes educatives i escenaris d'aprenentatge a través d'orientacions pràctiques per aplicar a l'aula.
crossmenuchevron-down