Curs reconegut pel Departament d’Educació
Immersió lingüística. Materials didàctics i avaluació
Online
|
40h
CURS ADREÇAT A DOCENTS DE:
Infantil i Primària i Secundària
65,00€
Calendari
De l'1 al 29 de desembre de 2024
Del 2 al 30 de gener de 2025
De l'1 al 28 de febrer de 2025
De l'1 al 29 de març de 2025
De l'1 al 29 d'abril de 2025
De l'1 al 29 de maig de 2025
De l'1 al 29 de juny de 2025
De l'1 al 29 de juliol de 2025
De l'1 al 29 d'agost de 2025
Descripció
En aquest curs, es treballaran diferents estratègies d’aplicació de la metodologia d’immersió lingüística a l’aula per a l’etapa d’Ed. Infantil, Primària i Secundària. També s’adaptaran i elaboraran diferents materials didàctics i situacions d’aprenentatge a través de la construcció de bastides de suport lingüístic.
Per últim es treballarà la integració d’instruments d’avaluació continuada i participativa, per afavorir l’aprenentatge de l’alumnat.
Aquest curs online està reconegut pel Departament d’Educació, i suma mèrits per a oposicions, concurs de trasllats, sexennis, etc. També contribueix amb 40 hores per a l’activació del perfil d’immersió i suport lingüístic.
Continguts
Mòdul 1
- El rol del docent
- Interacció entre alumnes a l’aula plurilingüe
- La cooperació a l’aula
Mòdul 2
- Integració d’estratègies
- Rutines, habilitats lingüístiques i autoregulació
- Integració de la metodologia d’immersió. Estructura i disseny d’una sessió.
Mòdul 3
- Adaptació de materials didàctics
- Construcció de bastides de suport lingüístic
- Disseny i elaboració de materials didàctics
Mòdul 4
- Avaluació formadora i formativa
- Suports i estratègies d’avaluació
- Eines d’avaluació orientades a l’aprenentatge
Objectius
Conèixer i valorar la importància de la cooperació i la interacció a l’aula per promoure la comunicació entre alumnes i afavorir l’aprenentatge d’una nova llengua.
Aprendre a integrar diferents estratègies i rutines a l’aula segons la metodologia de la immersió lingüística, tot dissenyant una sessió d’aprenentatge.
Conèixer la utilitat de les bastides de suport, amb la finalitat d’aprendre a adaptar diferents materials didàctics i crear els suports lingüístics per a l’adquisició de diferents aprenentatges.
Conèixer i dissenyar diferents instruments d’avaluació continuada, amb la finalitat d’afavorir l’aprenentatge de l’alumnat en contextos educatius plurilingües.