(0 cursos) | TOTAL: 0€

La competència digital docent

Actualment, i cada vegada més, les persones ens relacionem, aprenem i gaudim d’entorns digitals. És per aquest motiu, que cal conèixer quines són les recomanacions europees per tractar i treballar a través d’entorns digitals en l’àmbit educatiu.

En aquest sentit, està previst que abans de juny de 2024, tot el personal docent de centres educatius públics, concertats i privats, tinguin un nivell mínim de competència digital docent.

Quins són els nivells de competència digital docent?

Com bé s’ha comentat en altres posts, no és necessari tenir un nivell específic de competència digital docent, sinó que amb el mínim, l’A1 és suficient.

A continuació, detallem els requisits per a l’obtenció de cada un d’aquests nivells: (també els pots consultar AQUÍ)

Nivell A1

• Superació d’un curs de formació específica, organitzat o reconegut pel Departament d’Educació, de nivell A1 d’un mínim de 40 hores, inclosa la formació interna de centre (FIC) de 40 hores en relació amb l’estratègia digital de centre.
  • Certificació de 2 activitats de formació organitzades o reconegudes pel Departament d’Educació sobre tecnologies digitals amb un mínim de 40 hores realitzades entre els cursos 2016-2017 i 2023-2024.

Nivell A2

• Superació d’un curs de formació específica, organitzat o reconegut pel Departament d’Educació, de nivell A2 d’un mínim de 50 hores.
  • Certificació de 2 activitats de formació organitzades o reconegudes pel Departament d’Educació sobre tecnologies digitals amb un mínim de 50 hores realitzades entre els cursos 2016-2017 i 2023-2024.

Nivell B1

• Superació d’un curs de formació específica, organitzat o reconegut pel Departament d’Educació, de nivell B1 d’un mínim de 60 hores, que inclogui evidències d’implementació.
  • Professorat que ha realitzat un projecte eTwinning avaluat amb segell de qualitat i puntuació mínima de 18 punts a partir de 2020.
  • Certificació de formador d’activitats formatives organitzades pel Departament d’Educació en l’àmbit de les tecnologies digitals amb un mínim 30 hores lectives i amb avaluació positiva dels participants a partir del curs 2016-2017.

Nivell B2

• Superació d’un curs de formació específica, organitzat o reconegut pel Departament d’Educació, de nivell B2 d’un mínim de 70 hores, que inclogui evidències d’implementació.
  • Certificació d’innovació per participació durant 3 cursos en els programes d’innovació educativa del Departament d’Educació “Mòbils.edu” “Tecnologies digitals per a l’aprenentatge”.
  • Acreditació del perfil professional en competència digital docent segons Resolució ENS/1128/2016
  • Certificació de formador d’activitats organitzades pel Departament d’Educació en l’àmbit de les tecnologies digitals amb un mínim 50 hores i amb avaluació positiva dels participants a partir del curs 2016-2017.
  • Haver exercit la docència un mínim de dos cursos a l’lnstitut Obert de Catalunya (IOC) com a professor titular del centre.

Nivell C1

• Haver exercit com a coordinador o coordinadora digital de centre (o equivalent) amb nomenament durant dos cursos escolars en els centres públics, la titularitat dels quals sigui del Departament d’Educació.
  • Haver exercit com a assessor o assessora digital o gestor o gestora TIC amb un nomenament durant dos cursos escolars.
  • Haver exercit un mínim d’un curs escolar com a mentor o mentora digital.

Quins cursos acrediten el nivell de competència digital docent?

Tenim a la vostra disposició diferents formacions en línia que et poden ajudar a acreditar un nivell de competència digital docent.

Per exemple, si fas dues formacions de 30 hores sobre continguts digitals, de les que tenim actualment, acreditaràs el nivell A2 de competència digital docent.

A continuació, podràs veure els cursos que contribueixen a l’acreditació de la competència digital docent:

PACK DE COMPETÈNCIA DIGITAL DOCENT

Aquest pack està format per dos cursos, Genially i Canva, i sumen 60 hores. A través de diferents propostes, adquiriràs habilitats i competències digitals per tal de fer les teves classes més amenes, i elaborar i compartir materials didàctics únics i originals a través d’aquestes dues aplicacions. Amb el pack obtindràs el nivell A2.

Pots consultar els continguts del curs AQUÍ.

PACK DE GOOGLE WORKSPACE FOR EDUCATION

Amb aquest pack formatiu de 60 hores, també acreditaràs el nivell A2 de competència digital docent. Ambdós cursos online, els podràs fer al teu ritme, de manera asíncrona, i coneixeràs les múltiples funcionalitats que ofereixen les eines google, des de l’elaboració d’activitats dins del classroom, elaboració d’eines d’avaluació, compartició de tasques i propostes amb els i les alumnes i altres docents, reunions online, …

Fes una ullada al PACK per acreditar la competència digital docent!

Altres cursos que contribueixen a l’acreditació de la competència digital docent i que pots combinar entre ells, són els següents:

INTEL.LIGÈNCIA ARTIFICIAL A L’AULA

DISSENY DE MAPES I DIAGRAMES DIGITALS

GENIALLY EN L’ÀMBIT EDUCATIU

DISSENY DE MATERIALS DIDÀCTICS AMB CANVA

GOOGLE WORKSPACE FOR EDUCATION. Nivell bàsic

GOOGLE WORKSPACE FOR EDUCATION. Nivell avançat

Et recordem que amb la realització de dues d’aquestes formacions de 30 hores, podràs acreditar i obtenir el nivell A2 de competència digital docent.

Totes les nostres formacions estan reconegudes pel Departament d’Educació, i les gestions de certificació les realitzem nosaltres en col·laboració amb el Departament, de manera que no has de fer cap gestió per incloure-les al teu expedient de la XTEC i l’Atri.

Anima’t, fes una ullada als nostres cursos i apunta’t-hi, no t’ho perdis!

crossmenuchevron-down